Hoppa till innehåll

Kreatör och entreprenörPoäng (3 sp)

Kod: VAL23012

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

identifiera och förstå den kreativa och kulturella branschens särdrag

utforska dina egna möjligheter som kreatör och entreprenör

utforska olika alternativ och scenarier i ditt skapande och entreprenörskap

använda verktyg för kundarbete, verksamhetsutveckling och varumärkesbyggande

strukturera och synliggöra mål och planer för ditt skapande och entreprenörskap

ta ett aktivt grepp om din framtid som kreatör och entreprenör

Studieperiodens (kursens) innehåll

Entreprenörskap inom kultursektorn – en inspirationsföreläsning

Visionen, Verksamheten & Varumärket – processer som t.ex. kundresor, problemlösning och idégenerering, att bygga och kommunicera varumärke.

Målen & Planen – sätta mål och planera för framtiden.

Förkunskapskrav

professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Läromaterial

All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.

Anmälningstid

01.11.2023 - 30.11.2023

Tajmning

02.09.2024 - 22.09.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Undervisningsspråk
  • Englanti
Lärare
  • Ida Britta Petrelius

Lärandemål

identifiera och förstå den kreativa och kulturella branschens särdrag

utforska dina egna möjligheter som kreatör och entreprenör

utforska olika alternativ och scenarier i ditt skapande och entreprenörskap

använda verktyg för kundarbete, verksamhetsutveckling och varumärkesbyggande

strukturera och synliggöra mål och planer för ditt skapande och entreprenörskap

ta ett aktivt grepp om din framtid som kreatör och entreprenör

Innehåll

Entreprenörskap inom kultursektorn – en inspirationsföreläsning

Visionen, Verksamheten & Varumärket – processer som t.ex. kundresor, problemlösning och idégenerering, att bygga och kommunicera varumärke.

Målen & Planen – sätta mål och planera för framtiden.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Förkunskapskrav

professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen

Anmälningstid

03.08.2024 - 01.09.2024

Tajmning

02.09.2024 - 22.09.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Utbildning
  • Utbildning i konst, foto och design
Lärare
  • Ida Britta Petrelius
Lärare

Ida Britta Petrelius

Grupper
  • ÖH24KFDKREA-S-J
    Öppna YH, Kreatörsverkstaden, skols

Lärandemål

identifiera och förstå den kreativa och kulturella branschens särdrag

utforska dina egna möjligheter som kreatör och entreprenör

utforska olika alternativ och scenarier i ditt skapande och entreprenörskap

använda verktyg för kundarbete, verksamhetsutveckling och varumärkesbyggande

strukturera och synliggöra mål och planer för ditt skapande och entreprenörskap

ta ett aktivt grepp om din framtid som kreatör och entreprenör

Innehåll

Entreprenörskap inom kultursektorn – en inspirationsföreläsning

Visionen, Verksamheten & Varumärket – processer som t.ex. kundresor, problemlösning och idégenerering, att bygga och kommunicera varumärke.

Målen & Planen – sätta mål och planera för framtiden.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Förkunskapskrav

professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen

Anmälningstid

01.11.2023 - 30.11.2023

Tajmning

18.12.2023 - 07.01.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Undervisningsspråk
  • Englanti
Lärare
  • Ida Britta Petrelius
Grupper
  • ÖH23KFDKREA-S-J
    Öppna YH, Kreatörsverkstaden, skols

Lärandemål

identifiera och förstå den kreativa och kulturella branschens särdrag

utforska dina egna möjligheter som kreatör och entreprenör

utforska olika alternativ och scenarier i ditt skapande och entreprenörskap

använda verktyg för kundarbete, verksamhetsutveckling och varumärkesbyggande

strukturera och synliggöra mål och planer för ditt skapande och entreprenörskap

ta ett aktivt grepp om din framtid som kreatör och entreprenör

Innehåll

Entreprenörskap inom kultursektorn – en inspirationsföreläsning

Visionen, Verksamheten & Varumärket – processer som t.ex. kundresor, problemlösning och idégenerering, att bygga och kommunicera varumärke.

Målen & Planen – sätta mål och planera för framtiden.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Förkunskapskrav

professionell arbetserfarenhet i den kreativa branschen