Hoppa till innehåll

Digitala kulturupplevelser och publikarbetePoäng (3 sp)

Kod: VAL23016

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

känna till vad du behöver beakta för hitta och möta din digitala publik

ha kunskap om digitala distributionslösningar och den teknikens möjligheter att inkludera, interagera med och bjuda in publiken, att experimentera och göra nytt eller annorlunda

ha grunderna för att kommunicera med din publik genom den digitala linsen, skapa en bra miljö och ge ett professionellt intryck

Studieperiodens (kursens) innehåll

skapa en relation med och ge ett mervärde till din publik

kunskap om den digitala set-upen och dess möjligheter för att nå ut till publiken

fånga publiken och nå fram genom inkludering och kommunikation

Förkunskapskrav

arbetserfarenhet i den kreativa branschen

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Läromaterial

All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.

Anmälningstid

01.08.2024 - 20.10.2024

Tajmning

21.10.2024 - 03.11.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i konst, foto och design
Lärare
  • Ida Britta Petrelius
Lärare

Ida Britta Petrelius

Grupper
  • ÖH24KFDKREA-S-J
    Öppna YH, Kreatörsverkstaden, skols

Lärandemål

känna till vad du behöver beakta för hitta och möta din digitala publik

ha kunskap om digitala distributionslösningar och den teknikens möjligheter att inkludera, interagera med och bjuda in publiken, att experimentera och göra nytt eller annorlunda

ha grunderna för att kommunicera med din publik genom den digitala linsen, skapa en bra miljö och ge ett professionellt intryck

Innehåll

skapa en relation med och ge ett mervärde till din publik

kunskap om den digitala set-upen och dess möjligheter för att nå ut till publiken

fånga publiken och nå fram genom inkludering och kommunikation

Studiematerial och rekommenderad litteratur

All eventuell studiematerial länkas till på Moodle.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Förkunskapskrav

arbetserfarenhet i den kreativa branschen

Anmälningstid

01.11.2023 - 30.11.2023

Tajmning

19.02.2024 - 03.03.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Undervisningsspråk
  • Englanti
  • Svenska
Lärare
  • Ida Britta Petrelius

Lärandemål

känna till vad du behöver beakta för hitta och möta din digitala publik

ha kunskap om digitala distributionslösningar och den teknikens möjligheter att inkludera, interagera med och bjuda in publiken, att experimentera och göra nytt eller annorlunda

ha grunderna för att kommunicera med din publik genom den digitala linsen, skapa en bra miljö och ge ett professionellt intryck

Innehåll

skapa en relation med och ge ett mervärde till din publik

kunskap om den digitala set-upen och dess möjligheter för att nå ut till publiken

fånga publiken och nå fram genom inkludering och kommunikation

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Deltagande i online föreläsningar samt inlämnade, godkända kursuppgifter

Förkunskapskrav

arbetserfarenhet i den kreativa branschen