Hoppa till innehåll

Company InternationalizationPoäng (5 sp)

Kod: FEK25VIFI01

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande
- Förstår ett företags internationalisering från ett teoretiskt och praktiskt perspektiv
- Känner till olika internationaliseringsstrategier och -metoder
- Kan använda sig av olika analyser vid i företagets internationaliseringsprocess

Studieperiodens (kursens) innehåll

- Orsaker till företagets internationalisering
- Möjligheter och hinder i internationaliseringsprocessen
- Verksamhetsstrategier och etableringsformer vid företagets internationalisering
- Val av marknader och användning av analyser (makro- och mikro-verksamhetsmiljö)

Förkunskapskrav

Grunder i internationell handel
Kulturkännedom och olika marknadsområden

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Studerande förstår begreppet internationalisering och kan identifiera orsaker och hinder i internationaliseringsprocessen.
Studerande känner till internationaliseringsstrategierna och etableringsformerna, samt grundprinciperna för val av marknad.
Studerande utnyttjar begränsat teori och begrepp i exempel och företagsfall.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande förstår väl begreppet internationalisering och kan identifiera ett brett spektrum av orsaker och hinder i internationaliseringsprocessen.
Studerande känner väl till internationaliseringsstrategier och etableringsformer samt tillämpar korrekta principer i val av marknad.
Studerande tillämpar teori och begrepp på ett effektivt sätt i exempel och företagsafall

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande har mycket djup förståelse för begreppet internationalisering och kan identifiera ett omnfattande spektrum orsaker och hinder i processen.
Studerande har mycket god kunskap om internationaliseringsstrategier och etableringsformer och använder avancerade principer i val av marknad.
Studerande tillämpar teori och begrepp på ett omfattande sätt och innvovativt sätt i exempel och företagsfall.