Hoppa till innehåll

International MarketingPoäng (5 sp)

Kod: FEK25VIFI03

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

- Kan analysera, planera och genomföra marknadsföring för internationella marknader
- Har kunskap om marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader
- Har förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
- Utveckla färdigheter i presentationsteknik och muntlig framställning på engelska, med fokus på tydlighet, professionalism och interkulturell medvetenhet.

Studieperiodens (kursens) innehåll

- Marknadsplanering för internationella marknader
- Marknadsföringens konkurrensmedel på internationella marknader
- Kulturella skillnader i internationell marknadsföring
- Presentationsteknik för affärssammanhang
- Interkulturell kommunikation i internationella affärsmiljöer

Förkunskapskrav

Grunder i internationell handel
Cultural Knowledge and Different Market Areas
Company Internationalization

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Studerande har en helhetsbild kring marknadsplaneringen för internationella marknader och har en grundläggande förståelse för marknadsföringens konkurrensmedel.
Studerande har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring.
Studerande utnyttjar begränsat teori och begrepp i exempel och företagsfall.
Studerande uppvisar grundläggande färdigheter i muntlig framställning på engelska

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader och har en god förståelse för marknadsföringens konkurrensmedel.
Studerande har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring.
Studerande utnyttjar väl teori och begrepp i exempel och företagsfall.
Studerande uppvisar tydliga och professionella presentationstekniker samt integrerar interkulturell medvetenhet i framställningen.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande kan analysera och genomföra marknadsplanering för internationella marknader och har en fördjupad förståelse för marknadsföringens konkurrensmedel.
Studerande har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring.
Studerande utnyttjar teori och begrepp på ett omfattande sätt i exempel och företagsfall.
Studerande levererar övertygande och välstrukturerade presentationer på engelska som demonstrerar avancerade interkulturella kommunikationsförmågor och affärspresentationstekniker.