Hoppa till innehåll

Strategisk extern kommunikationPoäng (5 sp)

Kod: FE21DK01

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- Får insikt och kunskap i centrala definitioner och mekanismer bakom strategisk kommunikation.
- Förstår hur varumärken byggs upp i förhållande till verksamhetens målsättningar
- Får en förståelse för och insikt i värderingsdriven kommunikation och kunskaper i storytelling samt personifierad kommunikation,
- Kan använda kommunikation som bärande del av PR-arbete och opinionsbildning
- Har kunskap om hur strategisk kommunikation planeras och genomförs - både inom näringsliv och i den offentliga sektorn

Studieperiodens (kursens) innehåll

Se kursplan i Moodle

Förkunskapskrav

Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.