KriskommunikationPoäng (3 sp)
Kod: FE21DK06
Poäng
3 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- har kunskap i budskapskommunikation
- känner till fokuseringen på budskapsträning och budskapsformulering
- har grundläggande insikter i mediaträning
- utvecklar en förmåga att förstå och hantera riskhantering och riskanalys
- kan kriskommunicera 1) som företag 2) som myndighet 3) som organisation
- har kunskap (både förebyggande och reparativt) i att klara av att kommunicera i sämre tider
Studieperiodens (kursens) innehåll
Se kursplan i Moodle
Förkunskapskrav
Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.