Hoppa till innehåll

Digitala kommunikationsplattformar och –kanalerPoäng (5 sp)

Kod: FE21DK03

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av kommunikation i digitalakanaler.
- vet hur man bygger upp digital kommunikation på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Se kursplan i Moodle

Förkunskapskrav

Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.