Hoppa till innehåll

MarknadsrättPoäng (5 sp)

Kod: FEKÅ19MF04

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- känner till vilka lagar och förordningar som styr marknadsföringen samt upphovsrättsliga aspekter.
- känner till hur datskyddslagen påverkar marknadsföringen.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Förkunskapskrav

Grunder i marknadsföring

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Mera information

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Anmälningstid

15.06.2023 - 22.10.2023

Tajmning

28.08.2023 - 31.12.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Anna Lönngren
Grupper
  • FEK21D-Å
    Tradenom (YH), h21, dagstudier, Åbo

Lärandemål

Studerande:
- känner till vilka lagar och förordningar som styr marknadsföringen samt upphovsrättsliga aspekter.
- känner till hur datskyddslagen påverkar marknadsföringen.

Innehåll

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.

Förkunskapskrav

Grunder i marknadsföring

Tilläggsuppgifter

Närmare uppgifter publiceras i förverkligandet. Kursens innehåll kan variera från år till år.