Hoppa till innehåll

Undervisningsövning 2 och gruppundervisningPoäng (5 sp)

Kod: MU10PR07

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande

kan planera, genomföra och utvärdera instrumentalundervisning och pedi-elevers inlärningsprocess med hänsyn till nivå 3 och 4

integrerar teori och praktik i den pedagogiska verksamheten genom att visa på didaktiska variationer, analytisk och kritisk problemlösning, kreativa lösningar och inre reflektion

har erfarenhet av att leda gruppundervisning och ensembleverksamhet

kan utöva och reflektera kring kollegial samverkan i undervisningen

kan kommunicera och reflektera kring undervisningsprocessen och konsekvenserna av olika handlingsalternativ, även i gruppundervisning och ensembleverksamhet

kan i det praktiska arbetet visa på en ökad analytisk medvetenhet om sin förmåga att värdera, ifrågasätta och förändra den egna yrkespraktiken och den egna professionella utvecklingen som musikpedagog.

visar en fördjupad medvetenhet om lärarskapets etiska sociala dimensioner i undervisningen

Studieperiodens (kursens) innehåll

Övningsundervisning i enskildundervisning samt gruppundervisning,
auskultering, handledning.

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik
Ämnesdidaktik 1 samt undervisningsövning 1

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Av handledaren/läraren tillhandahållet material

Mera information

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik

Anmälningstid

02.07.2023 - 31.07.2023

Tajmning

01.08.2023 - 31.05.2024

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk
  • Svenska
Lärare
  • Marcus Söderström
  • Dan Lönnqvist
  • Mikael Svarvar
  • Christine Sten
Grupper
  • UMS21DMP-J
    Musikpedagog (YH), h21, dagstudier

Lärandemål

Studerande

kan planera, genomföra och utvärdera instrumentalundervisning och pedi-elevers inlärningsprocess med hänsyn till nivå 3 och 4

integrerar teori och praktik i den pedagogiska verksamheten genom att visa på didaktiska variationer, analytisk och kritisk problemlösning, kreativa lösningar och inre reflektion

har erfarenhet av att leda gruppundervisning och ensembleverksamhet

kan utöva och reflektera kring kollegial samverkan i undervisningen

kan kommunicera och reflektera kring undervisningsprocessen och konsekvenserna av olika handlingsalternativ, även i gruppundervisning och ensembleverksamhet

kan i det praktiska arbetet visa på en ökad analytisk medvetenhet om sin förmåga att värdera, ifrågasätta och förändra den egna yrkespraktiken och den egna professionella utvecklingen som musikpedagog.

visar en fördjupad medvetenhet om lärarskapets etiska sociala dimensioner i undervisningen

Innehåll

Övningsundervisning i enskildundervisning samt gruppundervisning,
auskultering, handledning.

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik
Ämnesdidaktik 1 samt undervisningsövning 1

Tilläggsuppgifter

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik

Anmälningstid

15.06.2022 - 14.09.2022

Tajmning

13.09.2022 - 09.05.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Verksamhetspunkt

Jakobstad, Köpmansgatan 10

Undervisningsspråk
  • Svenska
Lärare
  • Marcus Söderström
  • Musik Virtuell
  • Patrick Lax
  • Christine Sten
Lärare

Eero Paalanen

Grupper
  • UMS20DMP-J
    Musikpedagog (YH), h20, dagstudier

Lärandemål

Studerande

kan planera, genomföra och utvärdera instrumentalundervisning och pedi-elevers inlärningsprocess med hänsyn till nivå 3 och 4

integrerar teori och praktik i den pedagogiska verksamheten genom att visa på didaktiska variationer, analytisk och kritisk problemlösning, kreativa lösningar och inre reflektion

har erfarenhet av att leda gruppundervisning och ensembleverksamhet

kan utöva och reflektera kring kollegial samverkan i undervisningen

kan kommunicera och reflektera kring undervisningsprocessen och konsekvenserna av olika handlingsalternativ, även i gruppundervisning och ensembleverksamhet

kan i det praktiska arbetet visa på en ökad analytisk medvetenhet om sin förmåga att värdera, ifrågasätta och förändra den egna yrkespraktiken och den egna professionella utvecklingen som musikpedagog.

visar en fördjupad medvetenhet om lärarskapets etiska sociala dimensioner i undervisningen

Innehåll

Övningsundervisning i enskildundervisning samt gruppundervisning,
auskultering, handledning.

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik
Ämnesdidaktik 1 samt undervisningsövning 1

Tilläggsuppgifter

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik