Hoppa till innehåll

International MarketingPoäng (5 sp)

Kod: FEV18IFI03

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande
-Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
-Kunskap om marknadsföringskommunikation på internationella marknader
-Förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring "

Studieperiodens (kursens) innehåll

Marknadsplanering för internationella marknader
Marknadsföringskommunikation på internationella marknader
Kulturella skillnader i internationell marknadsföring "

Förkunskapskrav

Grunder i marknadsföring 5 sp

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Har en helhetsbild av marknadsplaneringsprocessen

Har en grundläggande förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader

Har en god förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader

Har en fördjupad förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Se gällande förverkligande FEV18IFI03

Anmälningstid

01.12.2023 - 07.01.2024

Tajmning

08.01.2024 - 30.04.2024

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Englanti
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Henrik Virtanen
Grupper
  • FEK21-I (Storlek: 40. Öppet universitet: 0.)
Grupper
  • FEK21D-V
    Tradenom (YH), h21, dagstudier, Vasa
Smågrupper
  • FEK21-I

Lärandemål

Studerande
-Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
-Kunskap om marknadsföringskommunikation på internationella marknader
-Förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring "

Innehåll

Marknadsplanering för internationella marknader
Marknadsföringskommunikation på internationella marknader
Kulturella skillnader i internationell marknadsföring "

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Har en helhetsbild av marknadsplaneringsprocessen

Har en grundläggande förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader

Har en god förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader

Har en fördjupad förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Förkunskapskrav

Grunder i marknadsföring 5 sp

Anmälningstid

01.12.2022 - 23.01.2023

Tajmning

23.01.2023 - 09.04.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Englanti
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Henrik Virtanen
Grupper
  • FEK20-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)
Grupper
  • FEK20D-V
    Tradenom (YH), h20, dagstudier, Vasa
Smågrupper
  • FEK20-I

Lärandemål

Studerande
-Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
-Kunskap om marknadsföringskommunikation på internationella marknader
-Förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring "

Innehåll

Marknadsplanering för internationella marknader
Marknadsföringskommunikation på internationella marknader
Kulturella skillnader i internationell marknadsföring "

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Har en helhetsbild av marknadsplaneringsprocessen

Har en grundläggande förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader

Har en god förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader

Har en fördjupad förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader

Har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Förkunskapskrav

Grunder i marknadsföring 5 sp