Hoppa till innehåll

Introduktion till hållbar och cirkulär designPoäng (3 sp)

Kod: VISU25IHCD1

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- har en grundläggande förståelse för hållbarhetsfrågor och utmaningar.
- förstår grunderna i cirkularitet och resursflöden.
- har de grundläggande praktiska färdigheter som behövs för att genomföra en designprocess med cirkularitet i fokus.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Självstudiematerial, föreläsningar, diskussioner och workshops.

Förkunskapskrav

Inga förkunskapskrav.

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Vitsord 1-2:
Den studerande:
- uppvisar grundläggande förståelse för kursens kompetensmål.
- visar en begränsad förmåga att tillämpa hållbarhetsprinciper.
- visar en begränsad kreativitet och innovation i de kursuppgifter som hör till kursen.
- har en begränsad kommunikation kring kursens innehåll
- visar svag förmåga att presentera och argumentera i sakfrågor kopplade till kursinnehållet.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Vitsord 3:
Den studerande uppvisar en:
- tillfredsställande förståelse för kursens kompetensmål.
- tillfredsställande förmåga att tillämpa hållbarhetsprinciper.
- tillfredsställande kreativitet och innovation i de kursuppgifter som hör till kursen.
- tillfredsställande kommunikation kring kursens innehåll.
- tillfredsställande förmåga att presentera och argumentera i sakfrågor kopplade till kursinnehållet.

Vitsord 4
Den studerande uppvisar en:
- god förståelse för kursens kompetensmål.
- god förmåga att tillämpa hållbarhetsprinciper.
- god kreativitet och innovation i de kursuppgifter som hör till kursen.
- god kommunikation kring kursens innehåll.
- god förmåga att presentera och argumentera i sakfrågor kopplade till kursinnehållet.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Vitsord 5:
Den studerande uppvisar en:
- utmärkt och engagerad förståelse för kursens kompetensmål.
- utmärkt förmåga att tillämpa hållbarhetsprinciper i sitt eget arbete med kursuppgiften/-uppgifterna.
- utmärkt kreativitet och innovation i de kursuppgifter som hör till kursen.
- utmärkt kommunikation kring kursens innehåll.
- utmärkt förmåga att presentera och argumentera i sakfrågor kopplade till kursinnehållet.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd:
Mer än 30 % frånvaro från undervisningstillfällen och/eller ofullständiga kursuppgifter.