Interaktionsdesign och 3D-modelleringPoäng (6 sp)
Kod: GD25ID01
Poäng
6 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- Förstår grundläggande principer för interaktionsdesign och användarupplevelse (UX).
- Behärskar tekniker för 3D-modellering och visualisering.
- Har de praktiska färdigheter som behövs för att skapa användarcentrerade gränssnitt för digitala medier.
- Kan tolka sambandet mellan användarupplevelse och designval.
Studieperiodens (kursens) innehåll
- Grunder i interaktionsdesign och UX/UI.
- Tekniker för 3D-modellering och visualisering.
- Användarcentrerad design och gränssnittsanpassning.
- Interaktivitet och användbarhet.
Förkunskapskrav
Inga förkunskapskrav
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Vitsordet 1 (godkänt)
Den studerande
- deltar i undervisningen enligt givna närvarokrav
- utför uppgifter och godkänns
- förstår studieavsnittets grundläggande innehåll
Vitsordet 2 (nöjaktigt godkänt)
Den studerande
- deltar i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt
- returnerar givna uppgifter
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Vitsordet 3 (bra)
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information
Vitsordet 4 (mycket bra)
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll och tillämpar kunskapen i sitt eget arbete
- skaffar självständigt information och tillämpar kunskapen i sitt eget arbete
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Vitsordet 5 (utmärkt)
Den studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
- returnerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll och tillämpar kunskapen i sitt eget arbete
- skaffar självständigt information och kan tillämpa informationen i sitt arbete
- visar på utveckling av den egna professionella identiteten