Ämnesdidaktik 1Poäng (6 sp)
Kod: MU14PD05
Poäng
6 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande
kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå
kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer
kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå
kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen
kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv
kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv
kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen
kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner
Studieperiodens (kursens) innehåll
intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Av handledaren/läraren tillhandahållet material
Mera information
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik
Anmälningstid
15.06.2022 - 12.09.2022
Tajmning
13.09.2022 - 09.05.2023
Antal studiepoäng
6 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för konst och kultur
Verksamhetspunkt
Jakobstad, Köpmansgatan 10
Undervisningsspråk
- Svenska
Lärare
- Marcus Söderström
- Patrick Lax
- Dan Lönnqvist
- Christine Sten
Lärare
Eero Paalanen
Grupper
-
UMS21DMP-JMusikpedagog (YH), h21, dagstudier
Lärandemål
Studerande
kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå
kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer
kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå
kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen
kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv
kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv
kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen
kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner
Innehåll
intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.
Vitsordsskala
H-5
Förkunskapskrav
Grundstudier i pedagogik
Tilläggsuppgifter
www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik