Hoppa till innehåll

Ämnesdidaktik 1Poäng (6 sp)

Kod: MU14PD05

Poäng

6 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande

kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå

kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer

kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå

kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen

kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv

kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv

kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen

kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner

Studieperiodens (kursens) innehåll

intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Av handledaren/läraren tillhandahållet material

Mera information

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik

Anmälningstid

15.06.2022 - 12.09.2022

Tajmning

13.09.2022 - 09.05.2023

Antal studiepoäng

6 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Verksamhetspunkt

Jakobstad, Köpmansgatan 10

Undervisningsspråk
  • Svenska
Lärare
  • Marcus Söderström
  • Patrick Lax
  • Dan Lönnqvist
  • Christine Sten
Lärare

Eero Paalanen

Grupper
  • UMS21DMP-J
    Musikpedagog (YH), h21, dagstudier

Lärandemål

Studerande

kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå

kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer

kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå

kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen

kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv

kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv

kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen

kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner

Innehåll

intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik

Tilläggsuppgifter

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik