Hoppa till innehåll

Ämnesdidaktik 1Poäng (6 sp)

Kod: MS22PD05

Poäng

6 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande

kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå

kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer

kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå

kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen

kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv

kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv

kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen

kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner

Studieperiodens (kursens) innehåll

intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik

Läromaterial

Av handledaren/läraren tillhandahållet material

Mer information

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik

Anmälningstid

15.06.2024 - 10.09.2024

Tajmning

01.09.2024 - 31.05.2025

Antal studiepoäng

6 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk
  • Svenska
Lärare
  • Musik Virtuell
  • Patrick Lax
  • Christine Sten
Grupper
  • UMS23DMP-J
    Musikpedagog (YH), h23, dagstudier

Lärandemål

Studerande

kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå

kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer

kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå

kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen

kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv

kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv

kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen

kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner

Innehåll

intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik

Tilläggsuppgifter

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik

Anmälningstid

02.07.2023 - 31.07.2023

Tajmning

01.09.2023 - 31.05.2024

Antal studiepoäng

6 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i konst, foto och design
Lärare
  • Marcus Söderström
  • Aira Lehtipuu
  • Musik Virtuell
  • Patrick Lax
  • Christine Sten
Grupper
  • UMS22DMP-J
    Musikpedagog (YH), h22, dagstudier

Lärandemål

Studerande

kan ge exempel på praktiska och teoretiska insikter om instrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå

kan planera, analysera och utvärdera undervisningsprocessen utifrån didaktiska principer

kan analysera och utvärdera pedi-elevens lärandeprocess med hänsyn till nybörjarnivå

kan beskriva och använda uppbyggande kommunikation samt identifiera olika inlärningsmönster i den pedagogiska processen

kan reflektera kring sitt musiska tänkande i ett lärarperspektiv

kan analysera musikens betydelse ur ett filosofiskt perspektiv

kan diskutera om sitt eget sätt att tänka och handla i den pedagogiska processen

kan ta ställning till lärarskapets etiska och sociala dimensioner

Innehåll

intstrumentalundervisning för elever på nybörjarnivå genom gruppundervisning och enskild handledning.
Analys och utvärdering av lärandeprocesser med fokus på nybörjarnivå.

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Grundstudier i pedagogik

Tilläggsuppgifter

www.moodle.novia.fi/Ämnesdidaktik