Hoppa till innehåll

Company InternationalizationPoäng (5 sp)

Kod: FEV18IFI01

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande
-känner till grunderna för ett företags internationalisering
-känner till olika internationaliseringsstrategier och – metoder
-känner till hur man använder land analys/ PEST analys vid företagsinternationaliseringsprocess

Studieperiodens (kursens) innehåll

Orsak til företagets internationalisering
Hinder, utmaningar i internationaliseringsprocessen
Internationaliseringsstrategier, etableringsformer
Val av marknader och land analys
Omvärldsanalys eller PEST analys

Förkunskapskrav

Internationell affärsverksamhet

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Studerande förstår begreppet internationalisering och har förmågan att arbeta själsvstänidgt och i grupp.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande förstår begreppet internationalisering och kan anpassa det till ett exempel. Studerande kan söka information, arbeta framgångsrikt självständigt och i grupp, använda vissa webbverktyg och rapportera egen inlärningsprocess

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande har djupare förståelse för begreppet internationalisering och dess parametrar och kan tillämpa det på ett innovativt sätt. Studerande kan arbetasjälvstädnigt och i grupp, använda flera olika webbverktyg och återspegla egen inlärningsprocess.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Se gällande förverkligande FEV18IFI01

Anmälningstid

15.06.2023 - 28.08.2023

Tajmning

29.08.2023 - 17.12.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Englanti
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Henrik Virtanen
Lärare

Rosmeriany Nahan-Suomela

Grupper
  • FEK21-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)
Grupper
  • FEK21D-V
    Tradenom (YH), h21, dagstudier, Vasa
Smågrupper
  • FEK21-I

Lärandemål

Studerande
-känner till grunderna för ett företags internationalisering
-känner till olika internationaliseringsstrategier och – metoder
-känner till hur man använder land analys/ PEST analys vid företagsinternationaliseringsprocess

Innehåll

Orsak til företagets internationalisering
Hinder, utmaningar i internationaliseringsprocessen
Internationaliseringsstrategier, etableringsformer
Val av marknader och land analys
Omvärldsanalys eller PEST analys

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Studerande förstår begreppet internationalisering och har förmågan att arbeta själsvstänidgt och i grupp.

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande förstår begreppet internationalisering och kan anpassa det till ett exempel. Studerande kan söka information, arbeta framgångsrikt självständigt och i grupp, använda vissa webbverktyg och rapportera egen inlärningsprocess

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Studerande har djupare förståelse för begreppet internationalisering och dess parametrar och kan tillämpa det på ett innovativt sätt. Studerande kan arbetasjälvstädnigt och i grupp, använda flera olika webbverktyg och återspegla egen inlärningsprocess.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Förkunskapskrav

Internationell affärsverksamhet