Hoppa till innehåll

Utvecklingsarbete i barnmorskekunskapPoäng (5 sp)

Kod: VÅ26UV04

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- visar förmåga att fördjupa och utveckla sin substanskunskap inom barnmorskekunskapen
- utvecklar innovativt barnmorskekunskapen ur ett samhälleligt eller arbetslivs perspektiv (t.ex. inom projekt)
- kan reflektera över, upprätthålla och tillämpa evidensbaserad kunskap

Studieperiodens (kursens) innehåll

Utvecklingsarbete i barnmorskekunskap

Förkunskapskrav

VÅ26EA01 Examensarbete

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.

Den studerande visar bristfällig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet. Hen har en bristfällig kunskap i substansen även berörande det väsentliga.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)

Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas arbeten och kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället.