Marknadsföringsprojekt (5 sp)
Kod: FEJ19MP03-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.06.2023 - 23.10.2023
Tajmning
30.10.2023 - 17.12.2023
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Kajsa From
Grupper
- FEK21-J-M (Storlek: 20. Öppet universitet: 0.)
Grupper
-
FEK21D-JTradenom (YH), h21, dagstudier, Jakobstad
Smågrupper
- FEK21-J-M
Lärandemål
Studerande
- kan planera, genomföra och utvärdera ett valfritt marknadsföringsprojekt.
- kan samarbeta med en uppdragsgivare och hålla denna ajour med projektets utveckling.
- kan tillämpa rätt teori för projektet.
- kan budgetera ett projekt och göra en resultatredovisning.
Innehåll
Studerande väljer ett eget marknadsföringsprojekt och utför det med kursansvarig som handledare
Tid och plats
Jakobstad, höstterminen 2023, start 30.10.2023.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Litteratur enligt projekt.
Material för projektet:
Projektplan (teori, behövliga projektplandelar, mätare)
Projektrapport (återkoppling till teori, projektets beskrivning, implementering, resultat)
Undervisningsmetoder
Projektarbete inklusive inledande lektion, coaching och vägledning.
Praktik- och arbetslivssamarbete
I samarbete med samarbetspartner/uppdragsgivare.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Projektpresentation, tidtabell enligt projekt/uppdragsgivare
Internationella kontakter
Enligt samarbetspartner/uppdragsgivare.
Studerandes tidsanvändning och belastning
3 x 27 h = 81 h; kan fördelas enligt studerandes/projektets behov
Periodisering av innehållet
Enligt samarbetspartner/uppdragsgivare.
Tilläggsuppgifter för studerande
Studerande kommer upp med förslag till projekt
Vitsordsskala
H-5
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
- projektets svårighetsgrad
- projektdokumentering
- utfall; projektbeställarens utvärdering
Underkänd (0)
Underkända eller uteblivna prestationer.
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Låg ambitionsnivå i projektet, svaga teorireferenser, bristfällig projektdokumentering, projektresultaten tillför inget nyhets- eller mervärde.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
God ambitionsnivå i projektet, klar teorireferens, god projektdokumentering, nytta för uppdragsgivaren.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Krävande/utmanande ambitionsnivå i projektet, utmärkt teorireferens, professionell projektdokumentering, projektresultaten av stort värde för uppdragsgivaren, utvecklande karaktär (FoU).
Förkunskapskrav
Tidigare studier i marknadsföring eller motsvarande erfarenhet