International marketing (5 sp)
Kod: FEV18IFI03-3001
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.11.2020 - 07.03.2021
Tajmning
04.01.2021 - 28.02.2021
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 33
Undervisningsspråk
- Englanti
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Emmanuel Ndzibah
Lärare
Anna-Lena Berglund
Grupper
- FEK18-V-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)
Grupper
-
FEK18D-VFöretagsekonomi h18, dagstudier, Vasa
Smågrupper
- FEK18-V-I
Lärandemål
Studerande
-Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
-Kunskap om marknadsföringskommunikation på internationella marknader
-Förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring "
Innehåll
Marknadsplanering för internationella marknader
Marknadsföringskommunikation på internationella marknader
Kulturella skillnader i internationell marknadsföring "
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Har en helhetsbild av marknadsplaneringsprocessen
Har en grundläggande förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader
Har en god förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
Har en fördjupad förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.
Förkunskapskrav
Grunder i marknadsföring 5 sp