International Marketing (5 sp)
Kod: FEV18IFI03-3003
Förverkligandets information
Anmälningstid
01.12.2022 - 23.01.2023
Tajmning
23.01.2023 - 09.04.2023
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Undervisningsspråk
- Englanti
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Henrik Virtanen
Grupper
- FEK20-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)
Grupper
-
FEK20D-VTradenom (YH), h20, dagstudier, Vasa
Smågrupper
- FEK20-I
Lärandemål
Studerande
-Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
-Kunskap om marknadsföringskommunikation på internationella marknader
-Förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring "
Innehåll
Marknadsplanering för internationella marknader
Marknadsföringskommunikation på internationella marknader
Kulturella skillnader i internationell marknadsföring "
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Har en helhetsbild av marknadsplaneringsprocessen
Har en grundläggande förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en helhetsbild över hur kulturella skillnader påverkar internationell marknadsföring
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Kan genomföra marknadsplanering för internationella marknader
Har en god förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en god förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Kan genomföra och analysera marknadsplanering för internationella marknader
Har en fördjupad förståelse för marknadsförings-kommunikation på internationella marknader
Har en fördjupad förståelse för kulturella skillnader i internationell marknadsföring
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.
Förkunskapskrav
Grunder i marknadsföring 5 sp