Pia Höglund-Ingo
Hwang, P. & Nilsson, B. (2011) Utvecklingspsykologi (3:e rev.utg.) Natur och Kultur
s. 35-75 ELLER (!!)
Hwang, P. & Nilsson, B. (2019) Utvecklingspsykologi (4:e rev.utg.) Natur och Kultur, s. 39-85
Parrish, M. (2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Liber
s. 130-171
Säljö, R. (2016) Lärande. En introduktion till perspektiv och metaforer. Gleerups
s. 29-53 samt s. 89-107 (not translated)
Kursen på 5 sp förverkligas som pararbete på egen hand och tid och enligt egen tidtabell och kan inlämnas så länge som kursen står öppen.
Kursen inleds 6.2 med ett två timmars Teamsmöte där Kursansvarige informerar kring ämnet och kursen och därefter kan pararbetet påbörjas och moodle öppnas. På moodle finns material och alla behövliga instruktioner för genomförandet av paruppgiften
Beräknad arbetsbelastning 5x27-2=133 timmar eget arbete (not translated)
Kursen bedöms enligt skalan 1-5.
En uppgift bedöms enbart enligt GK men ett ambitiöst och engagerad bearbetning av nämnda uppgift kan ha en höjande effekt på slutvitsordet ifall vitsordet för de andra delarna "står och väger" mellan två vitsord. (not translated)
Swedish
06.02.2023 - 23.04.2023
01.12.2022 - 05.02.2023
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Kursen har reviderats på basen av tidigare utvärderingar
Studerande får utvärderande kommentar i kommentarsboxen som finns intill inlämningen på moodle (not translated)
Degree Programme in Social Care
H-5
- (not translated)
Kursen avläggs enligt studerandes egen tidtabell och kan avläggas så länge som kursen är öppen och pågår. Försenad inlämning sänker ett vitsord (not translated)
se ovan (not translated)
- (not translated)
Föreläsning 2 timmar (6.2 kl. 10-12) (not translated)
Kursen förverkligas av den studerande som pararbete och enligt egen tidtabell (not translated)
Studerande uppvisar en ytterst allmän och ytlig kunskap. Förmår inte reflektera kring frågorna. Studerande har inte hänvisat till litteratur genomgående i sina svar och hänvisar inte till vilken sida kunskapen är tagen ifrån. (not translated)
Studerande har en något fragmentarisk men ändå grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras. Framställningen saknar ett helhetsgrepp men innehåller ändå de mest centrala delarna. Studerande kan reflektera kring frågorna, men reflektionens koppling till det som studeras är svagt (not translated)
Studerande kan reflektera kring fenomen i anslutning till ämnet och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade
Studerande kan motivera egna ståndpunkter och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet och de fenomen som studeras. Studerande visar ett klart grepp kring helheten och kan beskriva sammanhangen för de studerade fenomenen (not translated)
Studerande uppvisar fördjupad förståelse för ämnet och har ett säkert grepp kring de fenomen som studeras samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkande. Studerandes reflektioner visar även en fördjupad förståelse för det som studeras i kombination med mogenhet och insiktsfullhet. Uppgiften är gjord med gott engegemang och hög ambitionsnivå. (not translated)