Nadja Suomela
Raatikainen, E., Rahikka, A., Saarnio, T., & Vespä, P. (2020). Ammattina sosionimi. Helsingfors: Sanoma Pro Oy.
Social- och hälsovårdsministeriet. (2017). Tillämpningsguide för socialvårdslagen. Helsingfors.
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/80392
Finlex: Förvaltningslagen och Socialvårdslagen.
Övrig litteratur enligt anvisningar under kursens gång. (not translated)
Föreläsningar, grupparbeten, seminariedag. (not translated)
Swedish
01.09.2022 - 31.12.2022
15.06.2022 - 09.09.2022
Faculty of Health and Welfare
Nadja Suomela, Lina Nybjörk
Moodlekursen innehåller material, instruktioner, uppgifter, föreläsningsmaterial och litteratur. (not translated)
Degree Programme in Social Care
Vasa, Wolffskavägen 31
H-5
Skriftliga examinationsuppgifter samt en muntlig presentation.
30.11 - inlämningsdatum för de skriftliga examinationsuppgifterna (både grupp- och individuella uppgifter)
9.12 - seminariedag där kursuppgift presenteras muntligt av kursens deltagare. Kursuppgiften utförs i mindre grupper.
Examinationsuppgifterna baserar sig på föreläsningarna och litteraturen.
Anvisningar för examinationsuppgiften fås under det första föreläsningstillfället och finns även i Moodle. (not translated)
Föreläsningstillfällen på Campus Alere:
10.9 - föreläsning (Nadja Suomela)
15.10 - föreläsning (Lina Nybjörk)
12.11 - föreläsning (Nadja Suomela)
9.12 - seminariedag (Lina Nybjörk)
Föreläsningsdagarna och seminariedagen är obligatoriska. (not translated)
5 sp = 135h
En studiepoäng motsvarar 27 timmars arbete (135 h / 5 studiepoäng) för en studerande. Dessa timmar består av föreläsningar, studiebesök, gruppuppgifter och eget arbete med examinationsuppgifter.
Föreläsningarna utgör 35h. (not translated)
Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet. (not translated)
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet. (not translated)
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen. (not translated)
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket. (not translated)