Pia Höglund-Ingo
Återfinns på Moodle vid kursstarten (not translated)
Kursen genomförs genom ett första introducerande tillfälle, som kräver obligatorisk närvaro och fortsätter m.hj.av självinstruerande material på Moodle. Till kursen hör också tre handledningstillfällen där grupperna kan söka stöd och handledning och en diskussionspartner genom den kursansvarige. Handledningstillfällena är schemalagda och sker i mindre grupprum (not translated)
Godkänd närvaro vid introducerande tillfälle, godkänd aktiv närvaro vid handledningstillfälle
Godkänd essä om vuxnas lärande
Godkänd planeringsuppgift (not translated)
Swedish
02.10.2023 - 26.11.2023
15.06.2023 - 01.10.2023
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Materialet finns på Moodle först vid kursstarten
Kursen har reviderats på basen av tidigare studerandeutvärderingar (not translated)
Degree Programme in Social Services
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Kursen genomförs enligt studerandes egen tidtabell och studietakt under 2.10-26.11. Försenad inlämning av arbetet sänker vitsordet med ett steg.
Icke godkänt arbete kan kompletteras (not translated)
Examinationen kan göras i samarbete med arbetslivspartner (not translated)
Inlämning av självstudiearbete (planeringsuppgift+ essä ) senast 26.11.2023 (not translated)
Kursen genomförs under tiden 2.10-26.11 (not translated)
4 timmar introduktion till kursen och examinationen
80 timmar eget arbete (not translated)
Förverklingsdelar i kursen:
1. Deltagande i introducerande föreläsning och 1 handledningstillfälle - 0,5 sp
2. Vuxnas lärande, utveckling och livssituation - essä - 0,5 sp
3. Planering av fortbildningstillfälle för vuxna - planeringsuppgift - 2 sp
Essä och planeringsuppgift lämnas in i samma dokument och vid samma tillfälle. Närmare instruktioner på Moodle (not translated)
Studerande har inte i sin planeringsuppgift beaktat instruktioner och uppvisar inte en grundläggande förståelse för vuxnas lärande som fenomen. Planeringsuppgift och essä är knapphändig, mager och ytterst fragmentarisk (not translated)
Studerande påvisar en ytlig men ändå grundläggande förståelse för vuxnas lärande som fenomen och uppvisar förmåga att utföra en strukturerad planering om än i begränsad omfattning (not translated)
Studerande visar en klar förståelse för centrala begrepp, definitioner och utgångspunkter inom området för vuxnas lärande och kan göra egna relevanta paralleller, reflektioner och kan motivera sina val i planeringsuppgiften. Studerande uppvisar en klar förståelse för vuxnas lärande som fenomen (not translated)
Studerande uppvisar en fördjupad och klar förståelse för vuxnas lärande och visar mogenhet och har ett kreativt grepp i genomförandet av planeringsuppgiften. Studerande kan aktivt motivera och reflektera kritiskt kring sina ståndpunkter inom ramen för ämnet (not translated)