Gabriele Alisch
-Regikompendium
-Regi av Kaisa Korhonen
Studieperiodens (kursens) innehåll
Relation mellan deltagare/skådespelare och ledare/regissör
Motivationens betydelse för konstnärligt skapande och inlärning
Forskning i den egna ledarrollen
Balans mellan konstnärliga och pedagogiska mål
Närvaro minst 85%
Regiplan och analys av processen
Regiscener
Svenska
08.03.2021 - 16.05.2021
15.11.2020 - 07.03.2021
6 - 14
Institutionen för konst och kultur
Gabriele Alisch
Kunskap och förståelse
- Ha kännedom om olika ledarskaps-/registilar
- Kunna beskriva vad som påverkar en fungerande relation mellan ledaren/regissören och deltagaren/skådespelaren
- Kunna definiera ledarens/regissörens ansvarsområde
- Kunna beskriva ledarskapets betydelse för kvalitet
- Ha kunskap om kommunikation och inlärningsmönster
Färdighet och förmåga
- Kunna motivera sig själv och andra
- Kunna ge konkret feedback och feedforward
- Kunna analysera sin egen ledarroll och formulera personliga utvecklingsmål
-
Värderingsförmåga och förhållningssätt
- Ställa gruppen och deltagarnas behov i centrum
- vara medveten om vikten av en harmonisk arbetsatmosfär för kreativt skapande
- Sätta vikt på fungerande interagerande i gruppen
Utbildning i musik och scenkonst
Jakobstad, Köpmansgatan 10
0.00 sp
1.00 sp
Godkänd/Underkänd
Regi-demo 6.5. och 7.5.2021
8.3.2021-16.5.2021
200 timmar
Den Studerande
-deltar inte aktivt i undervisningen
-Utför inte uppgifterna
-returnerar skriftliga uppgifter inte i tid
-förmådde inte att lära sig studieavsnittets innehåll
Godkänt motsvarar minst vitsordet 3
Den Studerande
-deltar aktivt i undervisningen
-utför givna uppgifter självständigt och visar prov på eget initiativ
-returnerar givna uppgifter i tid
-behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information