Carita Blomström
Studiematerial och rekommenderad litteratur finns på kursens Moodlesida.
Obligatorisk schemalagda närstuditillfällen
Individuella inlärningsuppgifter, självstudier, par/grupparbete.
Svenska
01.09.2024 - 31.12.2024
15.06.2024 - 01.09.2024
0 - 25
Carita Blomström
Utbildning till socionom
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Österbottens välfärdsområde
Mieli.rf
Enligt överenskomemlse med studerande vid introduktionstillfället.
VAL21047-3003 Stöd till barn och familjer i utmanande livssituationer inom småbarnspedagogiken 5 sp
13.09.2024 kl.08.30 - 11.00 Studiebesök GG7V+WJ, 66900 Brännan / Carita
13.09.2024 kl.12.00 - 16.00 Trygghet och relationer inom småbarnspedagogik/ Carita
03.10.2024 kl.08.30 - 11.00 Tema: Svåra samtal – goda samtal om svåra teman/ Susanne Davidsson
03.10.2024 kl.12.00 - 16.00 Interprofessionellt arbete & kompetenser för socionomen inom småbarnspedagogik/ Susanne Davidsson
04.10.2024 kl. 8.30 -11.00 & 12.00 – 16.00 A & B grupperna, Föra barnen på tal-metoden/ Bitta Söderblom, socialarbetare, socialpsykolog, PM, lärare inom småbarnspedagogiken
05.10.2024 08.30 - 11.00 Tidigt ingripande, familjestöd och samarbete med vårdnadshavare/ Carita Blomström
31.10.2024 08.15 – 11.00 & 12.00 – 16.00 A-gruppen Föra barnen på tal-metoden/ Bitta
31.10.2024 08.15 – 11.00 B-gruppen Stöd till barn och familjer i utmanande livssituationer inom småbarnspedagogiken / Carita
01.11.2024 08.15 – 11.00 & 12.00 – 16.00 B-gruppen Föra barnen på tal-metoden/ Bitta
01.11.2024 08.15 – 11.00 A-gruppen Stöd till barn och familjer i utmanande livssituationer inom småbarnspedagogiken / Carita
12.12.2024 08.30 - 11.00 & 12.00 – 16.00 A-gruppen Föra barnen på tal-metoden/ Bitta
12.12.2024 08.30 - 11.00 & 12.00 – 16.00 B-gruppen Resursförstärkande funktionshinderservice / Carita
13.12.2024 08.30 - 11.00 & 12.00 – 16.00 B-gruppen Föra barnen på tal-metoden
13.12.2024 08.30 - 11.00 & 12.00 – 16.00 A-gruppen Resursförstärkande funktionshinderservice / Carita
Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet.
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet.
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen.
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket.