Hoppa till innehåll

Framgångsrikt ledarskap i serviceorganisationer – en kurs för dig som är i ledarställningPoäng (2 sp)

Kod: VAL2412

Poäng

2 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Kursen är avsedd för dig som är i ledarställning och vill förbättra ditt ledarskap specifikt under osäkra förhållanden. Du vill också stärka ditt arbetsgivarvarumärke och bli en bättre kommunikatör.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Deltagarna
• reflekterar kring Tookigt ledarskap och möjliga verktyg för ledare i serviceorganisationer under osäkra förhållanden
• utforskar employer branding (arbetsgivarvarumärke) och diskuterar konkreta tips och idéer hur företag kan rekrytera de bästa arbetstagarna, skapa en stark företagskultur och bibehålla sina arbetstagare

Förkunskapskrav

En vilja att utveckla ditt personliga ledarskap.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

N/A

Mera information

N/A

Anmälningstid

01.03.2024 - 30.03.2024

Tajmning

01.04.2024 - 02.06.2024

Antal studiepoäng

2 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare

Maria Engberg

Lärandemål

Kursen är avsedd för dig som är i ledarställning och vill förbättra ditt ledarskap specifikt under osäkra förhållanden. Du vill också stärka ditt arbetsgivarvarumärke och bli en bättre kommunikatör.

Innehåll

Deltagarna
• reflekterar kring Tookigt ledarskap och möjliga verktyg för ledare i serviceorganisationer under osäkra förhållanden
• utforskar employer branding (arbetsgivarvarumärke) och diskuterar konkreta tips och idéer hur företag kan rekrytera de bästa arbetstagarna, skapa en stark företagskultur och bibehålla sina arbetstagare

Tid och plats

Online Teams våren 2024

Studiematerial och rekommenderad litteratur

N/A

Undervisningsmetoder

Deltagarna
• reflekterar kring Tookigt ledarskap och möjliga verktyg för ledare i serviceorganisationer under osäkra förhållanden
• utforskar employer branding (arbetsgivarvarumärke) och diskuterar konkreta tips och idéer hur företag kan rekrytera de bästa arbetstagarna, skapa en stark företagskultur och bibehålla sina arbetstagare

Praktik- och arbetslivssamarbete

N/A

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Deltagarna gör uppgifter.

Internationella kontakter

N/A

Förverkligandets alternativa prestationssätt

N/A

Vitsordsskala

Godkänd/Underkänd

Förkunskapskrav

En vilja att utveckla ditt personliga ledarskap.

Tilläggsuppgifter

N/A