Framgångsrikt ledarskap i serviceorganisationer – en kurs för dig som är i ledarställningPoäng (2 sp)
Kod: VAL2412
Poäng
2 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Kursen är avsedd för dig som är i ledarställning och vill förbättra ditt ledarskap specifikt under osäkra förhållanden. Du vill också stärka ditt arbetsgivarvarumärke och bli en bättre kommunikatör.
Studieperiodens (kursens) innehåll
Deltagarna
• reflekterar kring Tookigt ledarskap och möjliga verktyg för ledare i serviceorganisationer under osäkra förhållanden
• utforskar employer branding (arbetsgivarvarumärke) och diskuterar konkreta tips och idéer hur företag kan rekrytera de bästa arbetstagarna, skapa en stark företagskultur och bibehålla sina arbetstagare
Förkunskapskrav
En vilja att utveckla ditt personliga ledarskap.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
N/A
Mera information
N/A
Anmälningstid
01.03.2024 - 30.03.2024
Tajmning
01.04.2024 - 02.06.2024
Antal studiepoäng
2 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
Maria Engberg
Lärandemål
Kursen är avsedd för dig som är i ledarställning och vill förbättra ditt ledarskap specifikt under osäkra förhållanden. Du vill också stärka ditt arbetsgivarvarumärke och bli en bättre kommunikatör.
Innehåll
Deltagarna
• reflekterar kring Tookigt ledarskap och möjliga verktyg för ledare i serviceorganisationer under osäkra förhållanden
• utforskar employer branding (arbetsgivarvarumärke) och diskuterar konkreta tips och idéer hur företag kan rekrytera de bästa arbetstagarna, skapa en stark företagskultur och bibehålla sina arbetstagare
Tid och plats
Online Teams våren 2024
Studiematerial och rekommenderad litteratur
N/A
Undervisningsmetoder
Deltagarna
• reflekterar kring Tookigt ledarskap och möjliga verktyg för ledare i serviceorganisationer under osäkra förhållanden
• utforskar employer branding (arbetsgivarvarumärke) och diskuterar konkreta tips och idéer hur företag kan rekrytera de bästa arbetstagarna, skapa en stark företagskultur och bibehålla sina arbetstagare
Praktik- och arbetslivssamarbete
N/A
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Deltagarna gör uppgifter.
Internationella kontakter
N/A
Förverkligandets alternativa prestationssätt
N/A
Vitsordsskala
Godkänd/Underkänd
Förkunskapskrav
En vilja att utveckla ditt personliga ledarskap.
Tilläggsuppgifter
N/A