Hoppa till innehåll

Entreprenörskap 1 (6 sp)

Kod: MU22EP01-3002

Förverkligandets information


Anmälningstid

15.06.2024 - 19.01.2025

Tajmning

20.01.2025 - 31.05.2025

Antal studiepoäng

6 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för konst och kultur

Undervisningsspråk

  • Svenska

Utbildning

  • Utbildning i musik och scenkonst

Lärare

  • Eero Paalanen

Grupper

  • UMS23DMP-J
    Musikpedagog (YH), h23, dagstudier
  • UMS23DMU-J
    Musiker (YH), h23, dagstudier

Lärandemål

Studerande

- har kunskap i att kontakta, agera och kommunicera med olika personer relevanta för det egna intresseområdet

- förstår betydelsen av förmåga till social kompetens, nätverkande och kundbemötande samt risk- och stresshantering för ett framtida entreprenöriellt agerande

- har insikter i att analysera och kritiskt reflektera över betydelsen av social entreprenörskap inom den egna branschen

- har en förståelse för hållbarhetsfrågor inom musik och kulturbranschen.

Innehåll

• Social entreprenörskap
• Kommunikation
• Nätverksbygge (branschorganisationer och -forum)
• Gruppdynamik
• Teamwork
• Ledarskap
• Kundbemötande
• Utmaningar, osäkerhet/riskhantering, motstånd, resiliens, stresshantering

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

inga förkunskaper

Tilläggsuppgifter

´Kursen utgår från de globala hållbarhetsmålen där man betonar vikten av samarbete, inkludering, tillgänglighet, jämställdhet, hållbara produktioner och god utbildning för alla.
Flexibel undervisning i kombination av närstudier och online undervisning.
Gästföreläsare och mästarkurser online där det är pedagogiskt hållbart för att spara på resor och utsläpp.