Hoppa till innehåll

Marknadsföring i en digital omgivning (5 sp)

Kod: FEK22ÅDM01-3003

Förverkligandets information


Anmälningstid

30.11.2024 - 31.01.2025

Tajmning

06.01.2025 - 28.02.2025

Antal studiepoäng

5 sp

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk

  • Svenska

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Håkan Sourander

Grupper

  • INF23F-Å
    Tradenom (YH), informationsbehandling, 2023
  • INF24F-Å
    Tradenom (YH), informationsbehandling, 2024

Lärandemål

Studerande:
- kan skapa en digital marknadsföringsstrategi och plan
- kan skapa digitalt innehåll
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.

Innehåll

- teoretisk aspekt på digital marknadsföringsstrategi och -plan
- grunder i SEO och Analytics
- innehållsmarknadsföring
- uppdrag inom digital marknadsföring
- marknadsföring och hantering av evenemang digitalt

Tid och plats

Online enligt schema

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Digital marketing strategy : an integrated approach to online marketing 2022
The digital marketing handbook : deliver powerful digital campaigns 2022
Marketing 5.0 : technology for humanity 2021
Marketing 4.0 : moving from traditional to digital 2017
Digital Marketing for Dummies 2020
Digital marketing : a practical approach 2018
The SAGE handbook of digital marketing 2022
The art of digital marketing : the definitive guide to creating strategic, targeted, and measurable online campaigns 2016

Undervisningsmetoder

Workshops
Föreläsningar
Läsning
Grupparbeten
Projekt

Vitsordsskala

H-5

Underkänd (0)

Ingen närvaro
Ogjorda prestationer

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Betydelsen av den teoretiska grunden framgår inte eller används knapphändigt.
Facklitteratur har använts ensidigt och inkonsekvent samt det finns brister i tillförlitligheten.
Källmaterial (inkl. facklitteratur) används utan motivering och begränsat.
Kopplingar mellan teori och praktik framgår inte eller är bristfälliga.
Det kritiska tänkandet saknas eller är svagt.
Arbete i grupp medför svårigheter.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Den teoretiska grunden framgår tydligt och stöder det som ska ges svar på.
Facklitteraturen är tillförlitlig, mångsidigt, ändamålsenlig och konsekvent.
Källmaterialet (inkl. facklitteratur) är mångsidigt men används aningen okritiskt och utan att till alla delar motiveras.
Kopplingar mellan teori och praktik framgår och är relevanta.
Det kritiska tänkandet är på en god nivå.
Arbete i grupp går enkelt och ett mervärde ges till gruppen.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Den teoretiska grunden framgår tydligt, är logisk och bildar en utmärkt helhet.
Facklitteraturen är senaste nytt, tillförlitlig, mångsidigt, ändamålsenlig och konsekvent.
Källmaterialet (inkl. facklitteratur) är mångsidigt, används kritiskt och motiveras väl.
Kopplingar mellan teori och praktik framgår och förklaras på ett utmärkt sätt och är mycket relevanta.
Det kritiska tänkandet är på en hög nivå.
Arbete i grupp går enkelt, ett stort ansvar tas och ett stort mervärde ges till gruppen.

Förkunskapskrav

Marknadsföringens grunder