Gua Sha Treatments (2 sp)
Kod: GST24001-3001
Förverkligandets information
Anmälningstid
02.11.2024 - 01.12.2024
Tajmning
02.12.2024 - 31.12.2024
Antal studiepoäng
2 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 31
Undervisningsspråk
- Englanti
Antal studerande (min. - max.)
10 - 20
Utbildning
- Degree Programme in Beauty Care
- Utbildning inom skönhetsbranschen
Lärare
- Valeria Simonova
Lärare
Valeria Simonova
Lärandemål
Studerande har kunskap om ansiktets muskulatur.
Studerande har kunskap om historisk bakgrund för Gua Sha.
Studerande har kunskap om grunderna i Gua Sha behandlingar.
Studerande känner till och kan utföra Gua Sha behandlingar.
Studerande tillämpar aseptiska metoder inom hudvård och följer god yrkeshygien.
Studerande känner till kosmetologens yrkesbild och det praktiska arbetet inom branschen.
Studerande kan tillämpa, analysera och utveckla ett arbetssätt som främjar hållbar utveckling.
Studerande kan analysera och utvärdera det eget arbete.
Innehåll
Historisk bakgrund och tekniska grunder för Gua Sha
Fördelar med Gua Sha-behandlingar
Blodcirkulation, stagnation och massagetekniker
Ansiktsformning och lyft
Val och vård av Gua Sha-verktyg samt produktval
Tid och plats
02.12.2024 - 17.12.2024 Campus Alere.
Course introduction MANDATORY ATTENDANCE
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Study material on Moodle.
Students follow the thesis writing instructions for Novia UAS.
Undervisningsmetoder
Lectures, demonstrations, practical exercises, teamwork.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Examination consists of practical exercises in class and practical exam.
Deadline in Autumn 2024.
Förverkligandets alternativa prestationssätt
Approved practical assignments and practical exam.
Feedback is given after finished course.
Studerandes tidsanvändning och belastning
The students work 27 hours / cr.
In class: 11 hrs
Self study: 43 hrs
Total: 54 hrs
Tilläggsuppgifter för studerande
More information is given at course introduction.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och påvisar nöjaktiga kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifterna innehåll är tillfredsställande.
Studerande har deltagit i kursen, men engagemang och aktivitet har varit låga eller tillfredsställande.
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen
Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter
Studerande har nästan eller har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar goda eller synnerligen goda kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifternas innehåll är bra eller synnerligen bra.
Studerande har deltagit eller deltagit aktivt i kursen och påvisar engagemang för kursinnehåll och kursuppgifter.
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och påvisar utmärkta kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifternas innehåll är utmärkt och utomordentligt väl gjort.
Studerande har varit aktiv under hela kursen och påvisar extra engagemang och intresse för kursinnehåll och kursuppgifter.
Studerande har fördjupade kunskaper och påvisar en djupare förståelse av ämnet i relation till den kommande professionen.
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och påvisar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet.
Inlämningsuppgifterna är bristfälliga eller saknas.
Studerande har inte visat större engagemang och har inte varit aktiv under kursens gång.
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
The course is evaluated based on grades (0-5) for assignments. The average of the grades for assignments form the final grade in the course.
The grades are given for the following parts:
1. Active participation in practical exercises in class (1 cr.)
2. Practical exam (1 cr.)
Underkänd (0)
The student has not followed the task's instructions and demonstrate particularly weak knowledge of the subject.
The submitted assignment is incomplete or missing.
The student has not participated and has not contributed to the process of the project work. The student's share in the project cannot be demonstrated or is brief.
The student has not shown greater commitment and has not been active during the course.
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
The student has partially followed the task's instructions and demonstrate satisfactory knowledge of the subject.
The content of the submitted assignment is satisfactory.
The student has partly participated and have partly contributed in the process of the project work. The student´s share in the project is satisfactory.
The student has participated in the course, but engagement and activity has been low or satisfactory.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
The student has almost or has completed the task's instructions and demonstrate good or extremely good knowledge of the subject.
The content of the submitted assignment is good or extremely good.
The student has participated, taken partial responsibility and contributed to the process of the project work. The student´s share in the project is good or extremely good. The student has participated or actively participated in the course and demonstrate commitment to course content and course assignments.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
The student has completed the task's instructions and demonstrate excellent knowledge of the subject.
The content of the submitted assignment is excellent and exceptionally well done.
The student has taken responsibility and has contributed to the progress of the project work process. The student's share in the project is clear and excellent. The student has been active throughout the course and demonstrate extra commitment and interest in course content and course assignments.
Förkunskapskrav
Hudens anatomi och funktion