Hoppa till innehåll

Company Internationalization (5 sp)

Kod: FEV18IFI01-3002

Förverkligandets information


Anmälningstid

11.06.2021 - 05.09.2021

Tajmning

30.08.2021 - 19.12.2021

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för teknik och sjöfart

Verksamhetspunkt

Vasa, Wolffskavägen 33

Undervisningsspråk

  • Englanti

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Rosmeriany Nahan-Suomela

Lärare

Anna-Lena Berglund

Grupper

  • FEK19-V-I (Storlek: 30. Öppet universitet: 0.)

Grupper

  • FEK19D-V
    Företagsekonomi, ht19, dagstudier, Vasa

Smågrupper

  • FEK19-V-I

Lärandemål

Studerande
-känner till grunderna för ett företags internationalisering
-känner till olika internationaliseringsstrategier och – metoder
-känner till hur man använder land analys/ PEST analys vid företagsinternationaliseringsprocess

Innehåll

Orsak til företagets internationalisering
Hinder, utmaningar i internationaliseringsprocessen
Internationaliseringsstrategier, etableringsformer
Val av marknader och land analys
Omvärldsanalys eller PEST analys

Tid och plats

Autumn semester 2021. Blended learning, every Tuesday at 8.00-11.30. Vaasa Campus

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Course Materials:

Buckley, Peter J. & Ghauri, Pervez N. 2006 (or an earlier edition). The internationalization of the firm. International Thomson Business Press.
Griffin, Ricky W. & Pustay, Michael W. 2017. International Business: A Managerial Perspective. 6th edition or newer. Upper Saddle River, NJ : Pearson/Prentice Hall
- Articles and other material provided by the teacher.

Undervisningsmetoder

Objective:
The student understands company internationalization from theoretical and practical perspectives, barriers and supportive factors for internationalization, internationalization strategies, location choices and modes of entry.

Assessment:
Part I: Examination 60%
Part II: Individual and group task: 40 %
To get a grade in this course, you must pass both part I and part II. Late delivery of the case company report(empirical framework) is capped to grade 1 or maximum grade 2

GRADING(MAX.40 POINTS)
Grade1(20-24), 2(25-28), 3(29-32), 4(33-36), 5(37-40)

Attention:
The specific criteria and emphasis for the presentation of the case company report are:
–Knowledge 40 %: Understanding and using various sources of information, Relevance of information.
–Discussion 40 %: Reasoning and argumentation, Practical suggestions, Own thinking.
–Sources/style 20 %: Referencing and citations within text marked, style of writing and overall quality.
To fail means that the report does not show sufficient use of information and analysis of the case or text is directly copied without marking the references.

Late delivery of the case company report is capped to grade 1 or maximum grade 2

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Examination: October 12, 2021 at 8.00-10.30
And official retakes: October 29, 2021, and November 26, 2021. Please register your participation on the retake here: https://moodlecourses.novia.fi/enrol/index.php?id=3201

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Studerande förstår begreppet internationalisering och har förmågan att arbeta själsvstänidgt och i grupp.

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande förstår begreppet internationalisering och kan anpassa det till ett exempel. Studerande kan söka information, arbeta framgångsrikt självständigt och i grupp, använda vissa webbverktyg och rapportera egen inlärningsprocess

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Studerande har djupare förståelse för begreppet internationalisering och dess parametrar och kan tillämpa det på ett innovativt sätt. Studerande kan arbetasjälvstädnigt och i grupp, använda flera olika webbverktyg och återspegla egen inlärningsprocess.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Grading system:(numerical 1-5)
5 Student understands deeply the concept of internationalization and its parameters and can utilize it innovatively in a case example. Student can work fluently in a group, utilize several different web tools and reflect own learning process
3-4 Student understands the concept of internationalization and can adapt it into a case example. Student can search information, work successfully in a group, utilize some web tools and report own learning process
1-2 Student understands the concept of internationalization and has the ability to work in a group
0 FAIL: fail in examination and no submission in group task

Underkänd (0)

0 FAIL: fail in examination and no submission in group task

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

1-2 Student understands the concept of internationalization and has the ability to work in a group

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

3-4 Student understands the concept of internationalization and can adapt it into a case example. Student can search information, work successfully in a group, utilize some web tools and report own learning process

Bedömningskriterier, berömliga (5)

5 Student understands deeply the concept of internationalization and its parameters and can utilize it innovatively in a case example. Student can work fluently in a group, utilize several different web tools and reflect own learning process

Förkunskapskrav

Internationell affärsverksamhet