Media ManagementPoäng (5 sp)
Kod: FE21DK07
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- utvecklar analytiska kunskaper för att förstå medieutvecklingen
- förstår digitalisering och medialisering och hur kulturella, politiska och ekonomiska villkor inverkar på medier och kommunikation.
- har kunskap i utveckling, planering och ledning av digital marknadsföring.
- har kunskap om hur man granskar och producerar texter i olika sammanhang och för olika syften som: pressmeddelanden, kommunikationsplaner, webbtexter och texter för sociala medier.
Studieperiodens (kursens) innehåll
Media management innehåller strategisk ledning, produktionsledning och de grundläggande kunskaperna i organisationer och marknadsföring. På många sätt är denna kurs en första “brygga” mellan teoretiska vinklingar och vardagen.
Förkunskapskrav
Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.
Anmälningstid
01.12.2022 - 09.01.2023
Tajmning
09.01.2023 - 12.03.2023
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Anna Bertills
Grupper
-
ÖH21FLEXFEKÖppna YH, Flexibelt till tradenom
Lärandemål
Studerande:
- utvecklar analytiska kunskaper för att förstå medieutvecklingen
- förstår digitalisering och medialisering och hur kulturella, politiska och ekonomiska villkor inverkar på medier och kommunikation.
- har kunskap i utveckling, planering och ledning av digital marknadsföring.
- har kunskap om hur man granskar och producerar texter i olika sammanhang och för olika syften som: pressmeddelanden, kommunikationsplaner, webbtexter och texter för sociala medier.
Innehåll
Media management innehåller strategisk ledning, produktionsledning och de grundläggande kunskaperna i organisationer och marknadsföring. På många sätt är denna kurs en första “brygga” mellan teoretiska vinklingar och vardagen.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.
Förkunskapskrav
Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation