Hoppa till innehåll

Media ManagementPoäng (5 sp)

Kod: FE21DK07

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- utvecklar analytiska kunskaper för att förstå medieutvecklingen
- förstår digitalisering och medialisering och hur kulturella, politiska och ekonomiska villkor inverkar på medier och kommunikation.
- har kunskap i utveckling, planering och ledning av digital marknadsföring.
- har kunskap om hur man granskar och producerar texter i olika sammanhang och för olika syften som: pressmeddelanden, kommunikationsplaner, webbtexter och texter för sociala medier.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Media management innehåller strategisk ledning, produktionsledning och de grundläggande kunskaperna i organisationer och marknadsföring. På många sätt är denna kurs en första “brygga” mellan teoretiska vinklingar och vardagen.

Förkunskapskrav

Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.

Anmälningstid

01.12.2022 - 09.01.2023

Tajmning

09.01.2023 - 12.03.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Anna Bertills
Grupper
  • ÖH21FLEXFEK
    Öppna YH, Flexibelt till tradenom

Lärandemål

Studerande:
- utvecklar analytiska kunskaper för att förstå medieutvecklingen
- förstår digitalisering och medialisering och hur kulturella, politiska och ekonomiska villkor inverkar på medier och kommunikation.
- har kunskap i utveckling, planering och ledning av digital marknadsföring.
- har kunskap om hur man granskar och producerar texter i olika sammanhang och för olika syften som: pressmeddelanden, kommunikationsplaner, webbtexter och texter för sociala medier.

Innehåll

Media management innehåller strategisk ledning, produktionsledning och de grundläggande kunskaperna i organisationer och marknadsföring. På många sätt är denna kurs en första “brygga” mellan teoretiska vinklingar och vardagen.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Den studerande har en ytlig kunskap. Studerande kan det väsentliga men själva substansen är begränsad. Det skriftliga arbetet som lämnas in är enligt anvisningarna men visar på att själva analysen ännu kunde byggas på.

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Den studerande kan redogöra för litteraturen, ge motiveringar, analysera och reflektera. Det skriftliga arbetet visar att studerande behärskar ämnet och området och har satt sig in i frågeställningarna.. Studerande kan omsätta teori till praktik på olika nivåer

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Studerande: visar kunskap, mognad och analys utöver det vanliga. Studerande behärskar helheten - även mera i detalj. Frågeställningarna är relevanta och de skriftliga uppgifterna visa på en utmärkt insikt i problemställningarna samt också en säkerhet där svaren visar på att studerande förstått frågorna och kan komma med förslag på lösningar. Studerande kan göra djupare analyser av det teoretiska materialet och resonerar på djupare nivå.

Förkunskapskrav

Grundläggande kunskaper/utbildning i marknadsföring och kommunikation