Hoppa till innehåll

Data, analys och automationPoäng (5 sp)

Kod: FEK22ÅFD02

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- är bekant med principerna inom marknadsföringsautomation och har grundläggande färdigheter i användningen av programvara
- behärskar grunderna inom verktyg för marknadsföringsautomation och business intelligence
- behärskar principerna inom Google Analytics och kan i praktiken verkställa det för en uppdragsgivare
- kan principerna inom big data, databaser och förstår logiken med integrationer mellan dem båda

Studieperiodens (kursens) innehåll

- marknadsföringsautomation
- business intelligence
- Google Analytics
- big data, databaser
- uppdrag inom marknadsföringsautomation

Förkunskapskrav

Marknadsföringens grunder

Anmälningstid

15.06.2023 - 22.10.2023

Tajmning

23.10.2023 - 31.12.2023

Antal studiepoäng

5 op

Andel virtuell undervisning

5 op

Prestationssätt

Virtuell undervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Verksamhetspunkt

Vasa, Wolffskavägen 33

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Företagsekonomi Vasa 3
  • Kristiina Salo
Grupper
  • ÖH23FEK-FLEX
    Öppna YH, Flexibelt till tradenom
  • ÖH22FEK-FLEX
    Öppna YH, Flexibelt till tradenom

Lärandemål

Studerande:
- är bekant med principerna inom marknadsföringsautomation och har grundläggande färdigheter i användningen av programvara
- behärskar grunderna inom verktyg för marknadsföringsautomation och business intelligence
- behärskar principerna inom Google Analytics och kan i praktiken verkställa det för en uppdragsgivare
- kan principerna inom big data, databaser och förstår logiken med integrationer mellan dem båda

Innehåll

- marknadsföringsautomation
- business intelligence
- Google Analytics
- big data, databaser
- uppdrag inom marknadsföringsautomation

Vitsordsskala

H-5

Förkunskapskrav

Marknadsföringens grunder