Data, analys och automationPoäng (5 sp)
Kod: FEK22ÅFD02
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- är bekant med principerna inom marknadsföringsautomation och har grundläggande färdigheter i användningen av programvara
- behärskar grunderna inom verktyg för marknadsföringsautomation och business intelligence
- behärskar principerna inom Google Analytics och kan i praktiken verkställa det för en uppdragsgivare
- kan principerna inom big data, databaser och förstår logiken med integrationer mellan dem båda
Studieperiodens (kursens) innehåll
- marknadsföringsautomation
- business intelligence
- Google Analytics
- big data, databaser
- uppdrag inom marknadsföringsautomation
Förkunskapskrav
Marknadsföringens grunder
Anmälningstid
15.06.2023 - 22.10.2023
Tajmning
23.10.2023 - 31.12.2023
Antal studiepoäng
5 op
Andel virtuell undervisning
5 op
Prestationssätt
Virtuell undervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 33
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Företagsekonomi Vasa 3
- Kristiina Salo
Grupper
-
ÖH23FEK-FLEXÖppna YH, Flexibelt till tradenom
-
ÖH22FEK-FLEXÖppna YH, Flexibelt till tradenom
Lärandemål
Studerande:
- är bekant med principerna inom marknadsföringsautomation och har grundläggande färdigheter i användningen av programvara
- behärskar grunderna inom verktyg för marknadsföringsautomation och business intelligence
- behärskar principerna inom Google Analytics och kan i praktiken verkställa det för en uppdragsgivare
- kan principerna inom big data, databaser och förstår logiken med integrationer mellan dem båda
Innehåll
- marknadsföringsautomation
- business intelligence
- Google Analytics
- big data, databaser
- uppdrag inom marknadsföringsautomation
Vitsordsskala
H-5
Förkunskapskrav
Marknadsföringens grunder