Hoppa till innehåll

Digital marknadsföringPoäng (5 sp)

Kod: FEKÅ19MK02

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:
- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt. 
- kan skapa nätverk i en digital miljö.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Förkunskapskrav

Baskunskaper i marknadsföring och tidigare kurser i profileringen

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Mera information

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Anmälningstid

01.12.2022 - 08.01.2023

Tajmning

09.01.2023 - 30.04.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Håkan Sourander
Grupper
  • FEK21D-Å
    Tradenom (YH), h21, dagstudier, Åbo

Lärandemål

Studerande:
- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt. 
- kan skapa nätverk i en digital miljö.

Innehåll

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Undervisningsmetoder

- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Arviointikriteerit, berömliga (5)

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.

Förkunskapskrav

Baskunskaper i marknadsföring och tidigare kurser i profileringen

Tilläggsuppgifter

Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.