Digital marknadsföringPoäng (5 sp)
Kod: FEKÅ19MK02
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.
Studieperiodens (kursens) innehåll
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Förkunskapskrav
Baskunskaper i marknadsföring och tidigare kurser i profileringen
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Mera information
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Anmälningstid
01.12.2022 - 08.01.2023
Tajmning
09.01.2023 - 30.04.2023
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Håkan Sourander
Grupper
-
FEK21D-ÅTradenom (YH), h21, dagstudier, Åbo
Lärandemål
Studerande:
- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.
Innehåll
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Undervisningsmetoder
- känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.
Förkunskapskrav
Baskunskaper i marknadsföring och tidigare kurser i profileringen
Tilläggsuppgifter
Mera detaljer publiceras i förverkligandet eftersom kursen varierar från år till år.