Hoppa till innehåll

Kulturellt entreprenörskapPoäng (4 sp)

Kod: SP25BS03

Poäng

4 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande:

- Kan verbalisera och skriva om sin egen konstnärliga verksamhet.
- Känner till olika fonder och stiftelser samt deras verksamhetsområde.
- Känner till marknadsföringsmöjligheter för den egna verksamheten.
- Kan skriva cv och planera projekt.
- Kan identifiera och analysera affärsmöjligheter inom kulturella områden.
- Har de praktiska färdigheter som behövs för marknadsföring, projektledning och ekonomi.
- Kan skapa och presentera en affärsplan för ett kulturellt projekt.
- Kan skriva ansökningar, göra budget och redovisningar.
- Kan genomföra en presskonferens.
- Kan planera och genomföra en scenkonstfestival.
- Inser vikten av nätverk och har aktivt börjat bygga upp ett sådant.
- Förstår etiska och hållbara aspekter av kulturellt entreprenörskap.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Verbalisera och skriva om konstnärlig verksamhet
Kännedom om fonder och stiftelser
Marknadsföringsmöjligheter
CV-skrivning och projektplanering
Ansökningar, budget och redovisningar
Presskonferenser och scenkonstfestivaler
Nätverksbyggande och etiska aspekter

Förkunskapskrav

Inga förkunskapskrav

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Godkänt motsvarar minst vitsordet 3
Den Studerande
- deltar aktivt i undervisningen
- utför givna omständigheter självständigt och visar prov på eget initiativ
- retunerar givna uppgifter i tid
- behärskar studieavsnittets innehåll
- skaffar självständigt information