Fördjupad marknadsföringPoäng (5 sp)
Kod: FEJ19AF201
Poäng
5 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
-känner till olika verktyg inom digital marknadsföring
-känner till tjänste- och relationsmarknadsföring
-förstår kundrelationens betydelse för lönsamheten (CRM)
-kan uppgöra strategier, säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen
Studieperiodens (kursens) innehåll
Olika verktyg inom digital marknadsföring
Tjänste- och relationsmarknadsföring
Kundrelationens betydelse för lönsamheten (CRM)
Strategier, säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen"
Förkunskapskrav
Grunder i marknadsföring 5 sp
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Har grundläggande kunskap om digitala verktyg inom marknadsföringen
Känner till grundläggande teorier inom relations- och tjänstemarknadsföring
Känner till kundrelationens betydelse för lönsamheten
Känner till nyttan av säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Har god kunskap om digitala verktyg inom marknadsföringen
Känner väl till olika teorier inom relations- och tjänstemarknadsföring
Känner väl till kundrelationens betydelse för lönsamheten och kan analysera lönsamheten hos olika kunder
Kan uppgöra enklare säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Har fördjupad kunskap om digitala verktyg inom marknadsföringen
Känner väl till olika teorier inom relations- och tjänstemarknadsföring och kan tillämpa dessa i ett företags marknadsföringsarbete
Har fördjupad kunskap om kundrelationens betydelse för lönsamheten och kan analysera lönsamheten hos olika kunder
Kan uppgöra säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen
Bedömningskriterier, godkänt/underkänt
Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Se gällande förverkligande