Hoppa till innehåll

Fördjupad marknadsföringPoäng (5 sp)

Kod: FEJ19AF201

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

-känner till olika verktyg inom digital marknadsföring
-känner till tjänste- och relationsmarknadsföring
-förstår kundrelationens betydelse för lönsamheten (CRM)
-kan uppgöra strategier, säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen

Studieperiodens (kursens) innehåll

Olika verktyg inom digital marknadsföring
Tjänste- och relationsmarknadsföring
Kundrelationens betydelse för lönsamheten (CRM)
Strategier, säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen"

Förkunskapskrav

Grunder i marknadsföring 5 sp

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Har grundläggande kunskap om digitala verktyg inom marknadsföringen
Känner till grundläggande teorier inom relations- och tjänstemarknadsföring
Känner till kundrelationens betydelse för lönsamheten
Känner till nyttan av säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Har god kunskap om digitala verktyg inom marknadsföringen
Känner väl till olika teorier inom relations- och tjänstemarknadsföring
Känner väl till kundrelationens betydelse för lönsamheten och kan analysera lönsamheten hos olika kunder
Kan uppgöra enklare säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Har fördjupad kunskap om digitala verktyg inom marknadsföringen
Känner väl till olika teorier inom relations- och tjänstemarknadsföring och kan tillämpa dessa i ett företags marknadsföringsarbete

Har fördjupad kunskap om kundrelationens betydelse för lönsamheten och kan analysera lönsamheten hos olika kunder

Kan uppgöra säljprognoser och kalkyler som behövs inom marknadsföringen

Bedömningskriterier, godkänt/underkänt

Underkänd: Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Se gällande förverkligande