Hoppa till innehåll

MarknadsföringsprojektPoäng (5 sp)

Kod: FEJ19MP03

Poäng

5 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

Studerande
- kan planera, genomföra och utvärdera ett valfritt marknadsföringsprojekt.
- kan samarbeta med en uppdragsgivare och hålla denna ajour med projektets utveckling.
- kan tillämpa rätt teori för projektet.
- kan budgetera ett projekt och göra en resultatredovisning.

Studieperiodens (kursens) innehåll

Studerande väljer ett eget marknadsföringsprojekt och utför det med kursansvarig som handledare

Förkunskapskrav

Tidigare studier i marknadsföring eller motsvarande erfarenhet

Anmälningstid

15.06.2023 - 23.10.2023

Tajmning

30.10.2023 - 17.12.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Undervisningsspråk
  • Svenska
Utbildning
  • Utbildning i företagsekonomi
Lärare
  • Kajsa From
Grupper
  • FEK21-J-M (Storlek: 20. Öppet universitet: 0.)
Grupper
  • FEK21D-J
    Tradenom (YH), h21, dagstudier, Jakobstad
Smågrupper
  • FEK21-J-M

Lärandemål

Studerande
- kan planera, genomföra och utvärdera ett valfritt marknadsföringsprojekt.
- kan samarbeta med en uppdragsgivare och hålla denna ajour med projektets utveckling.
- kan tillämpa rätt teori för projektet.
- kan budgetera ett projekt och göra en resultatredovisning.

Innehåll

Studerande väljer ett eget marknadsföringsprojekt och utför det med kursansvarig som handledare

Tid och plats

Jakobstad, höstterminen 2023, start 30.10.2023.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Litteratur enligt projekt.
Material för projektet:
Projektplan (teori, behövliga projektplandelar, mätare)
Projektrapport (återkoppling till teori, projektets beskrivning, implementering, resultat)

Undervisningsmetoder

Projektarbete inklusive inledande lektion, coaching och vägledning.

Praktik- och arbetslivssamarbete

I samarbete med samarbetspartner/uppdragsgivare.

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Projektpresentation, tidtabell enligt projekt/uppdragsgivare

Internationella kontakter

Enligt samarbetspartner/uppdragsgivare.

Studerandes tidsanvändning och belastning

3 x 27 h = 81 h; kan fördelas enligt studerandes/projektets behov

Periodisering av innehållet

Enligt samarbetspartner/uppdragsgivare.

Tilläggsuppgifter för studerande

Studerande kommer upp med förslag till projekt

Vitsordsskala

H-5

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

- projektets svårighetsgrad
- projektdokumentering
- utfall; projektbeställarens utvärdering

Underkänd (0)

Underkända eller uteblivna prestationer.

Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

Låg ambitionsnivå i projektet, svaga teorireferenser, bristfällig projektdokumentering, projektresultaten tillför inget nyhets- eller mervärde.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

God ambitionsnivå i projektet, klar teorireferens, god projektdokumentering, nytta för uppdragsgivaren.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Krävande/utmanande ambitionsnivå i projektet, utmärkt teorireferens, professionell projektdokumentering, projektresultaten av stort värde för uppdragsgivaren, utvecklande karaktär (FoU).

Förkunskapskrav

Tidigare studier i marknadsföring eller motsvarande erfarenhet