Hoppa till innehåll

Strategic Account ManagementPoäng (3 sp)

Kod: PRE22MF04

Poäng

3 op

Studieperiodens (kursens) lärandemål

- Förstå vikten av Key Account Mangement
- Få en inblick i de analysmöjligheter det finns för att få strategisk viktig information ur system
- Få en utveckling av sitt analytiskt strategiska tänkande

Studieperiodens (kursens) innehåll

Strategi från olika synvinklar

Förkunskapskrav

Grundläggande företagsekonomi,
Marknadsföring,
Kostnads- och investeringskalkyl,
Fördjupad kostnads- och investeringskalkyl,
Redovisning

Bedömningskriterier, tillräcklig (1)

Studerande visar bristfällig strategisk tänkande, ser snävt på valmöjligheter och är inkonsekvent.

Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)

Studerande visar tecken på ett klart strategisk tänkande, ser olika valmöjligheter, och är systematisk.

Bedömningskriterier, berömliga (5)

Studerande visar tydligt strategisk tänkande, ser olika valmöjligheter och val som inte är självklara.

Läromaterial

Finns tillgängligt i Moodle, Cases texter och föreläsning material