Strategic Account ManagementPoäng (3 sp)
Kod: PRE22MF04
Poäng
3 op
Studieperiodens (kursens) lärandemål
- Förstå vikten av Key Account Mangement
- Få en inblick i de analysmöjligheter det finns för att få strategisk viktig information ur system
- Få en utveckling av sitt analytiskt strategiska tänkande
Studieperiodens (kursens) innehåll
Strategi från olika synvinklar
Förkunskapskrav
Grundläggande företagsekonomi,
Marknadsföring,
Kostnads- och investeringskalkyl,
Fördjupad kostnads- och investeringskalkyl,
Redovisning
Bedömningskriterier, tillräcklig (1)
Studerande visar bristfällig strategisk tänkande, ser snävt på valmöjligheter och är inkonsekvent.
Bedömningskriterier, goda-synnerligen goda (3-4)
Studerande visar tecken på ett klart strategisk tänkande, ser olika valmöjligheter, och är systematisk.
Bedömningskriterier, berömliga (5)
Studerande visar tydligt strategisk tänkande, ser olika valmöjligheter och val som inte är självklara.
Läromaterial
Finns tillgängligt i Moodle, Cases texter och föreläsning material