Hoppa till innehåll

Strategiskt marknadsföringsprojekt (3 sp)

Kod: VAL23023-3001

Förverkligandets information


Anmälningstid

15.09.2023 - 14.10.2023

Tajmning

23.10.2023 - 31.01.2024

Antal studiepoäng

3 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Undervisningsspråk

  • Svenska

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Henrik Virtanen

Lärandemål

Studerande
• Kan planera, genomföra och utvärdera ett projekt kopplat till ett verkligt problem uppdragsgivaren vill ha löst
• Kan samarbeta med uppdragsgivaren, kan välja och tillämpa relevanta teorier, modeller och analysverktyg till projektet
• Kan framföra en övertygande presentation till uppdragsgivaren i slutet av projektet
• Kan hantera aspekter av professionalism och konfidentialitet i relationen till uppdragsgivaren

Innehåll

• Repetition av relevanta teorier, modeller och analysverktyg
• Online-kurs i projekthantering
• Projekt i samarbete med uppdragsgivaren
• Handledningssessioner
• Presentation av projektet
• Professionalism och konfidentialitet i projekt

Tid och plats

Hösten 2023. Kursen startar 25.10, kl.15.00-16.00.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

LinkedIn Learning och annan relevant litteratur som meddelas under kursen.

Undervisningsmetoder

Denna kurs ger dig erfarenhet av att arbeta med en uppdragsgivare för ett specifikt projekt och ger dig möjlighet att bygga din förmåga till problemlösning och kreativt tänkande. Som en del av projektet kommer du att genomföra olika typer av analyser och kartläggningar, eller samla in annan relevant data som grund för planeringen i projektet. Resultatet av detta arbete leder till en rapport på konkreta förslag på hur uppdragsgivaren kan lösa sina problem presenterade i projektet. Rapporten presenteras för uppdragsgivaren.

Undervisningsmetoder: föreläsningar, projektmöten, handledningssessioner och presentation. Mindre projekt kan hanteras av enskilda studerande, medan större projekt genomförs som teamarbete.

Praktik- och arbetslivssamarbete

Förverkligas i samarbete med företag.

Studerandes tidsanvändning och belastning

Arbete:
• Schemalagda timmar 8-12 h (beroende på projekt)
• Icke-schemalagda timmar 69-73 h
De schemalagda timmarna utgörs av projektmöten med uppdragsgivaren samt regelbundna handledningssessioner. Deltagande i dessa möten är obligatoriskt.

Tilläggsuppgifter för studerande

Antalet deltagande begränsas till max. 15 studerande.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Examination:
• Genomförd LinkedIn online-kurs
• Aktivitet (10%)
• Rapport för uppdragsgivaren (60%)
• Presentation för uppdragsgivaren (30%)

Förkunskapskrav

Grunderna i marknadsföring
Projekthantering