Strategiskt marknadsföringsprojekt (3 sp)
Kod: VAL23023-3001
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.09.2023 - 14.10.2023
Tajmning
23.10.2023 - 31.01.2024
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Henrik Virtanen
Lärandemål
Studerande
• Kan planera, genomföra och utvärdera ett projekt kopplat till ett verkligt problem uppdragsgivaren vill ha löst
• Kan samarbeta med uppdragsgivaren, kan välja och tillämpa relevanta teorier, modeller och analysverktyg till projektet
• Kan framföra en övertygande presentation till uppdragsgivaren i slutet av projektet
• Kan hantera aspekter av professionalism och konfidentialitet i relationen till uppdragsgivaren
Innehåll
• Repetition av relevanta teorier, modeller och analysverktyg
• Online-kurs i projekthantering
• Projekt i samarbete med uppdragsgivaren
• Handledningssessioner
• Presentation av projektet
• Professionalism och konfidentialitet i projekt
Tid och plats
Hösten 2023. Kursen startar 25.10, kl.15.00-16.00.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
LinkedIn Learning och annan relevant litteratur som meddelas under kursen.
Undervisningsmetoder
Denna kurs ger dig erfarenhet av att arbeta med en uppdragsgivare för ett specifikt projekt och ger dig möjlighet att bygga din förmåga till problemlösning och kreativt tänkande. Som en del av projektet kommer du att genomföra olika typer av analyser och kartläggningar, eller samla in annan relevant data som grund för planeringen i projektet. Resultatet av detta arbete leder till en rapport på konkreta förslag på hur uppdragsgivaren kan lösa sina problem presenterade i projektet. Rapporten presenteras för uppdragsgivaren.
Undervisningsmetoder: föreläsningar, projektmöten, handledningssessioner och presentation. Mindre projekt kan hanteras av enskilda studerande, medan större projekt genomförs som teamarbete.
Praktik- och arbetslivssamarbete
Förverkligas i samarbete med företag.
Studerandes tidsanvändning och belastning
Arbete:
• Schemalagda timmar 8-12 h (beroende på projekt)
• Icke-schemalagda timmar 69-73 h
De schemalagda timmarna utgörs av projektmöten med uppdragsgivaren samt regelbundna handledningssessioner. Deltagande i dessa möten är obligatoriskt.
Tilläggsuppgifter för studerande
Antalet deltagande begränsas till max. 15 studerande.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Examination:
• Genomförd LinkedIn online-kurs
• Aktivitet (10%)
• Rapport för uppdragsgivaren (60%)
• Presentation för uppdragsgivaren (30%)
Förkunskapskrav
Grunderna i marknadsföring
Projekthantering