Johanna Sigfrids
Nardon, L. (2017). Working in a multicultural world: A guide to developing intercultural competence. Toronto: University of Toronto Press
tasa-arvo.fi
syrjinta.fi
Föreläsningar
Övningar
Diskussioner
Litteraturstudier
Studiebesök/intervju
Handledning
workshop
undervisningsspråk engelska
inlämningsuppgifter kan göras på svenska engelska eller finska
H5
För godkänd prestation skall studerande
- godkänts i examinationsdelarna mångfald och jämställdhetsplan samt deltagit i workshop och presenterat sitt arbete. Studerande har även visat att de kan föra en konversation i sitt ämne på det engelska språket.
Examinationsdelarna bedöms med vitsord 1-5 utgående från studerandes kunskap om ämnet, arbetets struktur och uppbyggnad, engagemang och teoretiska förankring. Vid presentation bedöms den visuella framställningen samt framförandets karaktär och innehåll samt överskådlighet. På kursen bedöms ej språkkunskaperna i engelska.
Engelska
10.04.2023 - 04.06.2023
01.12.2022 - 20.04.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Johanna Sigfrids, Luisa Tast
kursansvarig Johanna Sigfrids
johanna.sigfrids@novia.fi
Utbildning till socionom
H-5
Planering/ presentation av jämställdhets- och likabehandlingsplan i samarbete med verksamheter inom sociala området.
Workshop i samarbete med arbetsplatsverksamhet
Kursens examinationer
Förhandlsuppgift inför första närstudietillfället 20.4
Examination 1 - mångfald deadline 5.5
Examination 2 - workshop 12.5 (presentation och deltagande)
Examination 3 - Jämställdhetsplan 31.5
Närstudier
29.4 kl 8.45-11.30
12.5 Workshop 8.30-16.30
Tider för handledning erbjuds enligt schema på Moodle
27x5 = 135 h
9 h närvarostudier
126 h eget arbete
På kursen ordnas två närstudietillfällen som är obligatoriska
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet. Studerande medverkar i diskussioner under lektioner och examinationsuppgifter utförs enligt riktilinjer och tidsangivelser.
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen. Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter. Studerande medverkar aktivt i diskussioner under lektioner och visar i examinationsuppgifter och presentationer engagemang.
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket. Studerande kan tillämpa teoretisk kunskap i resonemang och reflektioner