Marknadsföring i en digital omgivning (5 sp)
Kod: FEK22ÅDM01-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.06.2023 - 22.10.2023
Tajmning
23.10.2023 - 31.12.2023
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för företagsekonomi
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 33
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Kajsa From
Lärare
Anna-Lena Berglund
Grupper
-
ÖH23FEK-FLEXÖppna YH, Flexibelt till tradenom
Lärandemål
Studerande:
- kan skapa en digital marknadsföringsstrategi och plan
- kan skapa digitalt innehåll
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
Innehåll
- teoretisk aspekt på digital marknadsföringsstrategi och -plan
- grunder i SEO och Analytics
- innehållsmarknadsföring
- uppdrag inom digital marknadsföring
- marknadsföring och hantering av evenemang digitalt
Tid och plats
Online höstterminen 2023, kursstart 23.10.2023.
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Studiematerial tilldelas under kursens gång. Rekommenderad litteratur meddelas vid kursstart.
Undervisningsmetoder
Föreläsningar och inlämningsuppgifter
Grupparbeten
Projektplan, -rapport och presentation
Faktastudier
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Tentamensdatum meddelas vid kursstart.
Studerandes tidsanvändning och belastning
135 h inkluderande undervisning, övningsarbeten och litteraturstudier.
Tilläggsuppgifter för studerande
- studerande känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)
Studerande känner till grundbegrepp inom digital marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
Studerande har grundläggande kännedom om olika områden inom digital marknadsföring.
Studerande känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
Förkunskapskrav
Marknadsföringens grunder