Hoppa till innehåll

Marknadsföring i en digital omgivning (5 sp)

Kod: FEK22ÅDM01-3002

Förverkligandets information


Anmälningstid

15.06.2023 - 22.10.2023

Tajmning

23.10.2023 - 31.12.2023

Antal studiepoäng

5 op

Prestationssätt

Kontaktundervisning

Ansvarig enhet

Institutionen för företagsekonomi

Verksamhetspunkt

Vasa, Wolffskavägen 33

Undervisningsspråk

  • Svenska

Utbildning

  • Utbildning i företagsekonomi

Lärare

  • Kajsa From

Lärare

Anna-Lena Berglund

Grupper

  • ÖH23FEK-FLEX
    Öppna YH, Flexibelt till tradenom

Lärandemål

Studerande:
- kan skapa en digital marknadsföringsstrategi och plan
- kan skapa digitalt innehåll
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.

Innehåll

- teoretisk aspekt på digital marknadsföringsstrategi och -plan
- grunder i SEO och Analytics
- innehållsmarknadsföring
- uppdrag inom digital marknadsföring
- marknadsföring och hantering av evenemang digitalt

Tid och plats

Online höstterminen 2023, kursstart 23.10.2023.

Studiematerial och rekommenderad litteratur

Studiematerial tilldelas under kursens gång. Rekommenderad litteratur meddelas vid kursstart.

Undervisningsmetoder

Föreläsningar och inlämningsuppgifter
Grupparbeten
Projektplan, -rapport och presentation
Faktastudier

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Tentamensdatum meddelas vid kursstart.

Studerandes tidsanvändning och belastning

135 h inkluderande undervisning, övningsarbeten och litteraturstudier.

Tilläggsuppgifter för studerande

- studerande känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.

Vitsordsskala

H-5

Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

Studerande känner till grundbegrepp inom digital marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
Studerande har grundläggande kännedom om olika områden inom digital marknadsföring.
Studerande känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.

Förkunskapskrav

Marknadsföringens grunder