Strategiskt marknadsföringsprojekt (3 sp)
Kod: VAL23023-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
02.12.2024 - 28.02.2025
Tajmning
03.03.2025 - 11.05.2025
Antal studiepoäng
3 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Undervisningsspråk
- Svenska
Utbildning
- Utbildning i företagsekonomi
Lärare
- Kajsa From
- Michelle Björkholm
Lärandemål
Studerande
• Kan planera, genomföra och utvärdera ett projekt kopplat till ett verkligt problem uppdragsgivaren vill ha löst
• Kan samarbeta med uppdragsgivaren, kan välja och tillämpa relevanta teorier, modeller och analysverktyg till projektet
• Kan framföra en övertygande presentation till uppdragsgivaren i slutet av projektet
• Kan hantera aspekter av professionalism och konfidentialitet i relationen till uppdragsgivaren
Innehåll
• Repetition av relevanta teorier, modeller och analysverktyg
• Online-kurs i projekthantering
• Projekt i samarbete med uppdragsgivaren
• Handledningssessioner
• Presentation av projektet
• Professionalism och konfidentialitet i projekt
Undervisningsmetoder
Introduktionsföreläsning, därefter självständigt projektarbete i samarbete med företag samt presentation av resultaten.
Tilläggsuppgifter för studerande
I denna kurs får du jobba i samarbete med småföretag i riktiga marknadsföringsprojekt. Projekten innehåller enligt överenskommelse med respektive företag uppgifter inom digital marknadsföring, såsom marknadsplanering, planering av webbsidor, SOME-närvaro, bilder och videomaterial och/eller utveckling av strategisk närvaro digitalt.
Vitsordsskala
H-5
Förkunskapskrav
Grunderna i marknadsföring
Projekthantering