3D game engine programming (5 sp)
Kod: IT23GP02-3002
Förverkligandets information
Anmälningstid
15.06.2025 - 02.11.2025
Tajmning
03.11.2025 - 08.02.2026
Antal studiepoäng
5 op
Prestationssätt
Kontaktundervisning
Ansvarig enhet
Institutionen för teknik och sjöfart
Verksamhetspunkt
Vasa, Wolffskavägen 33
Undervisningsspråk
- Englanti
- Svenska
Utbildning
- Degree Programme in Information Technology
- Utbildning i informationsteknik
Lärare
- Kaj Wikman
Lärare
Kaj Wikman
Grupper
-
ITE24D-VInformation Technology, day time studies 2024, Vasa
Lärandemål
Studerande:
- förstår hur en 3d engine är uppbyggd
- förstår de bakomliggande matematiska ekvationerna
- kan programmera tillägg till en 3d engine
Innehåll
- 3D matematik
- strukturer
- hastighet
Studiematerial och rekommenderad litteratur
Se kursens gällande förverkligande.
Vitsordsskala
H-5
Bedömningskriterier, tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
Förstå uppbyggnaden för både 2D och 3D.
Kan göra enkla ändringar med hjälp av programvara.
Grundkunskaper hur man använder programvara för att design grafiska element. Förstår sig på interaktiva element.
Arviointikriteerit, goda-synnerligen goda (3-4)
Kan tillämpa beräkningsmodeller för visualisering.
Kan modifiera och underhålla program för visualisering.
Kan skapa interaktiva element via skript eller verktyg.
Arviointikriteerit, berömliga (5)
Kan utveckla och förändra beräkningsmodeller för givna problem.
Kan utveckla ny programvara för specifika nya visualiseringsbehov.
Kan konstruera AR/VR baserade grafiska element och programmera nya interaktiva element
Förkunskapskrav
Alla matematik -och programmeringskurser.